Porodična putovanja mogu promeniti svet za decu pripadnika manjina i mešovitih rasa

click fraud protection

Industrija putovanja dugo je ignorisala obojene ljude. Pročitao sam dovoljno mejnstrim publikacija o putovanjima da znam da naše priče o avanturama nedostaju i jesam proputovao svet dovoljno da zna da ovo ima efekta. Na 95 odsto naših porodični praznici, neću sresti lica poput mog. Ali verujem u putovanja. Verujem da istražujući svet mogu pomoći svojoj deci da vide, žive i uče van granica. Mogu da promenim očekivanja na bolje.

Otkad znam za sebe, putovanja su uticala na moj život. Moj otac je studirao internu medicinu i kardiologiju na Univerzitetu Makerere u Kampali. Kasnije tokom studija, upoznao je uticajnog kardiologa na konferenciji u Budimpešti, slučajan susret koji mu je pomogao da dobije stipendiju na Univerzitetu Northwestern. A 1975. moji roditelji su pobegli iz Ugande i Idi Amina - da bi krenuli u poteru američki san.

Naše prve godine u Americi bile su tipične za mnoge druge imigrantske porodice. Postojala je stalna tenzija mojih roditelja koji su želeli da se asimilujemo sa američkom kulturom, a istovremeno su se pobrinuli da ostanemo u kontaktu sa svojim korenima. Da bi ovo uspelo, moji roditelji su nas vodili u Ugandu svakog letnjeg raspusta — čim smo svi bili dovoljno stari da idemo na put.

Ovu priču je podneo a očinski čitalac. Mišljenja izražena u priči ne odražavaju nužno mišljenja očinski kao publikacija. Činjenica da štampamo priču, međutim, odražava uverenje da je ona zanimljiva i vredna čitanja.

Te posete su bile neprocenjive. Uspeo sam da izgradim značajan odnos sa svojim bakom i dedom pre nego što su preminuli i takođe uspostavim vezu sa zemljom. Iako sam bio mlad, ova iskustva su imala ogroman uticaj na oblikovanje pojedinca kakav sam danas. Jedno sećanje koje nikada neću zaboraviti je kada sam plakao majci kao 12-godišnjak jer sam verovao da mi treba par džordana od 125 dolara za košarku. Kada sam stigao u Kampalu, video sam nekoliko mladića i devojaka kako hodaju po komšiluku bez cipela. Deca nisu po volji hodala bosa i u tom trenutku sam naučio da budem zahvalan za ono što imam. Tokom godina, otkriveno je bezbroj drugih lekcija — jer sam odlučio da se uronim u kulturu.

Na koledžu sam zamenio teren od tvrdog drveta za priliku da studiram u inostranstvu. Bila sam očajna za avanturom, i opet su putovanja priskočila u pomoć. Dok sam bio u inostranstvu, želeo sam da imam raznoliku grupu prijatelja. Mešao sam se sa Francuzima, Špancima, Italijanima, Nemcima, Englezima i bilo kim drugim ko bi mi posvetio trenutak svog vremena. Naravno, to što sam bio jedan od jedinih američkih studenata značilo je da sam postao referentna tačka za sve stvari koje se odnose na zemlju. Moji drugovi iz razreda su me redovno pitali o mojim mislima o spoljnoj politici SAD. Ovi razgovori su mi bili novi, a izloženost različitim pogledima na svet izazvala me je da kritički razmišljam. Moja percepcija sveta se desetostruko povećala, a ovo iskustvo se pokazalo više od avanture — bilo je to buđenje.

Kasnije u životu, oženio sam se (još jedan blagoslov mojih putnih iskustava) i postao otac devojčice i dečaka, koji sada imaju 5 i 3 godine. Toliko sam naučio o sebi i svetu kroz putovanja, da nisam želeo ništa više od toga da podelim slična iskustva sa svojom decom. Kako smo počeli da putujemo kao porodica, primetio sam da se naša deca sećaju ovih putovanja više nego što sam zamišljao. Potrudili smo se da prva međunarodna putovanja dece budu u Ugandi i Indiji. Nakon što smo se vratili kući, naša deca bi rekla: „Ja sam pola Uganđanin a pola Indijanac. Čuti kako deca prave ovo izjave su dokazale da su već počeli da uspostavljaju veze sa svojim poreklom - što smo želeli.

Shvatio sam da sam bio srećan što imam roditelje koji su željni da ostanemo povezani sa našom matičnom zemljom. Bili smo primorani da putujemo, i to je inspirisalo moju želju da istražujem kako sam odrastala. Želeo sam da i drugi očevi poput mene znaju da postojimo i da je moguće nastaviti da istražujemo svet sa decom na sceni.

Jonah Batambuze je otac dvoje dece, suosnivač multikulturalnog lifestyle brenda KampIndi tehnološki profesionalac koji živi van Londona. Možete ga pronaći na Instagramu @kampind.

Završili ste sa Airbnb-om? Evo 6 alternativa za porodicu

Završili ste sa Airbnb-om? Evo 6 alternativa za porodicuПутовањеХотели

Veći izbor nije uvek bolji.Primeri: Airbnb ima više od 7 miliona oglasa u najmanje 220 zemalja. VRBO ima još dva miliona. Oni nude putnicima opcije po različitim cenama skoro svuda u svetu.Ali prol...

Опширније
Kako isplanirati sjajan odmor sa više generacija

Kako isplanirati sjajan odmor sa više generacijaПутовањеПородична окупљања

Ove godine neki porodični odmor obavljaju dvostruku dužnost.Pandemija je zaustavila putovanja i mesecima razdvojila mnoge porodice. Sada, sa porastom stope vakcinacije i ponovnim otvaranjem sveta, ...

8 sjajnih novih hotela za porodice za 2021

8 sjajnih novih hotela za porodice za 2021ПутовањеПородични одморПородично путовање

Otvaranje hotela nije baš bila prva stvar na koju roditelji razmišljaju 2021. Ali sada svet ponovo se otvara, polako. I dok je privlačno vratiti se na voljena odredišta, postoji i nešto što se može...